Hej alla bloggare : D

ja då har man skaffat sig en blogg som alla andra här ute :) min blogg kommer att handla om mig och mina 2 hästar jag har här hemma. det kommer handla om allt ifrån ridining till häst skötsel osv. Jag ska försöka skriva så mycke som möjligt här och jag vill att det jag skriver blir intressant :)

Jag kan väl börja med att representera mina 2 skönheter.

Airforce ( även oftast kallad "tjukken" tjockis på svenska;) ) är en norsk varmblod valack på 7 år nu i April. han användas mer som ridhäst då jag rider honom här hemma några gånger i veckan ( hinner inte med så mycke ) Han har utvecklats otroligt mycke de senaste åren jag har haft honom. Han är en otroligt snäll häst men behöver en erfaren och rutinerad ryttare som vet vad hon vill ( det är jag, haha ) han är en otroligt bestämd häst som vet va han vill men även världens snällaste häst. han är otroligt gosesjuk och älskar att bara stå där och se på när vi håller på ute, " han ska alltid va med " ja, ni förstår :D

Näktergal ( nanny ) Är en svensk varmblods sto på 21 år som fyller 22 nu i mars ( tror jag ) som jag vet så har hon tidigare i sitt liv varit travhäst men funkade inte eftersom hon va för bred mellan frambenen :/ ( stackars ) och sedan har jag även hört att hon har haft 2 föl, så gulligt! men ena dog när den kom ut, den andra finns än idag men vet inte var. i de senaste åren har hon varit ridhäst, tävlat med sin gamla ägare, men nu är hon lite för gammal, tycker jag så nu blir det oftast bara lunga och fina ridturer, hon är ju som 10 när vi är ute och rider så hon tål mer än vad hon ser ut till att göra. :P hon är som en hund, följer efter där man går och hon gör aldrig något bus, ( hon öppnar stalldörren ibland ) men visar bara att hon vill ut :) hon är rätt pigg för sin ålder men kanske ser äldre ut ibland när hon bara står där i hästhagen! världens finaste tjej <3

japp, då har jag skrivit mitt första inlägg här, och hoppas att det blir många många fler :D

Bye <3

Kommentarer
Postat av: Natalja

Kul att du har blogg nu ^^ Jag har ju oxå en hästblogg! ;)Så nu kan vi följa varandra :D



2012-02-27 @ 14:02:29
URL: http://ltotheove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0