vad sa vetrinären?

Jo, bloggen fick lida lite igår kväll eftersom vetrinären kom igår. men hon kollade på ögat. tog en del tester eller liknade ! först tog hon bedövning så att hon inte skulle ha så ont, det visade sig att hon inte kunde se så bra på det ögat och att hon hade ont där. sen efter en liten stund tog hon i en "färgmix" ( minns inte va det heter ) för att se vad som är skadad av det blå/gråa på hinnan. det va en del. hon hade faktiskt inte en anning om hur detta kunde ha kommit så fort. oftast så får hästar det ganska ofta men nanny fick det ju nyss. och vetrinären såg att hon inte hade fått något i ögat heller :/ för då hade det varit lättare att behandla. men vi kom fram till att jag skulle ge henne denna bedövningen och sen en salva som jag fick i några dagar framöver så skulle vi se om det hjälpe. morgon och kväll, fast jag jag mamma klarade inte att ta det i hennes öga. omöjligt! nanny hoppade och vägrade att få något i ögat. men vi skulle ringa vetrinären idag igen och så skulle vi förklara hur det såg ut. men ingen skillnad tycker vi då. :/ plus att jag fick ju knappt i någon salva igår kväll innom dom skulle lägga sig! så hon kommer väl idag och kollar upp och hjälper oss. ska även fråga om det finns ett annat sätt att ta bedövningen och salvan i ögat, kanske med några tabletter eller en liten sprayflaska! men hjälper inte detta, och det för ökar sig över hela öga ( börjar komma lite i andra ögat också ) så finns det inte så mycke mer att göra. men vi får hoppas på det bästa. verkar iaf inte ha så ont idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0